DEUG Conference 2019
Programma
Plenaire Sessies
Keynote 9.30u
Ruimte: De Soester Zaal-
Doelgroep: Iedereen
Zijn presentaties vallen goed in de smaak doordat hij humor en kennis op authentieke wijze weet te combineren. Door zijn werk als onderwijsadviseur kan hij spreken uit ervaring. De voorbeelden die hij presenteert zijn praktisch, prikkelend en uitdagend!
Plenaire sessie 10.15u
Organisatie: Oracle
Doelgroep: Iedereen
Plenaire sessie 11.15u
Doelgroep: Iedereen
Parallelle Sessies
Ronde 1
13.15 – 14:15
Ronde 1 – Vechtestijn 1
Spreker: Mark van der Molen & Carolien ten Oever
Organisatie: UvA
Doelgroep: Functionele gebruikers met ervaring, techneuten
Ronde 1 – Vechtestijn 2
Organisatie: Oracle
Doelgroep: Iedereen
Ronde 1 – Vechtestijn 3
Organisatie: Inholland
Doelgroep: Iedereen
Bij het aanbieden van nieuwe functionaliteiten en gebruikersschermen in een systeem, blijft het altijd maar de vraag hoe deze ontvangen worden door de gebruikers. Met de introductie van meerdere nieuwe fluid pagina’s in de Student Selfservice in Campus Solutions was dit exact het vraagstuk waar Hogeschool Inholland zich voor gesteld zag. Fluid biedt de middelen om complexe en vooruitstrevende pagina’s te bouwen. Maar wat vinden de studenten van de gekozen oplossingen en hoe gebruiksvriendelijk zijn deze pagina’s echt?
In samenwerking met CY2 is er daarom een oplossing ontwikkeld om gebruikersfeedback te verzamelen. De functionaliteit kan gemakkelijk worden geïmplementeerd op iedere fluid pagina. Er wordt algemene informatie verzameld over hoe de pagina wordt beoordeeld door de student. Deze informatie wordt aangevuld met metadata om de beoordeling beter in context te kunnen plaatsen. Dit maakt het voor Inholland mogelijk om de pagina’s van de Selfservice op een meer gerichte manier te verbeteren.
Deze sessie geeft een inkijkje in het ontwikkelproces van de feedbackmogelijkheid alsmede de achterliggende techniek. Tevens zal gekeken worden naar de wijze van verzamelen en verwerken van de resultaten. Ten slotte kijken we naar het soort informatie dat ingewonnen wordt door middel van de feedbackpagina.”
Ronde 1 – Elsenburg
Organisatie: CY2
Doelgroep: Functioneel beheerders
Ronde 2
14.15 – 15:15
Ronde 2 – Vechtestijn 1
Organisatie: Studielink
Doelgroep: Iedereen
Ronde 2 – Vechtestijn 2
Organisatie: CY2
Doelgroep: Iedereen
Ronde 2 – Vechtestijn 3
Organisatie: HvA en Leiden
Doelgroep: Medewerkers die communicatie inrichten en/of medewerkers die communicaties aanleveren om in te richten.
Ronde 2 – Elsenburg
Organisatie: Universiteit van Amsterdam
Doelgroep: Geïnteresseerden en alle medewerkers die betrokken zijn bij de onderwijsvoorbereiding, en -uitvoering
Ronde 3
15.30 – 16.30
Ronde 3 – Vechtestijn 1
Organisatie: Cy2
Doelgroep: Functioneel beheer / iedereen
Ronde 3 – Vechtestijn 2
Organisatie: Epicenter
Doelgroep: Functioneel/Technisch
Ronde 3 – Vechtestijn 3
Organisatie: Universiteit Leiden
Doelgroep: Administratief medewerkers (met name die regelmatig direct contact met studenten hebben) en functioneel beheerders
De combinatie van pagelets, query, javascript en branding kan een groot deel van die omslachtigheid wegnemen. We hebben op basis van die technieken en voorbeelden van collega’s bij andere instituten redelijk eenvoudig maar effectief een ‘studentinfoportaal’ gemaakt:
– Makkelijk zoeken van een student
– Overzichtelijk aanbieden van informatie van die student
– Makkelijk direct een rapport draaien vanuit hetzelfde scherm, bijvoorbeeld een cijferlijst
– De beschikbare menu’s in het portaal worden dynamisch opgebouwd, op basis van de autorisatie van de ingelogde gebruiker
Het eerste deel van de sessie toont het portaal en de globale werking. In het laatste deel zullen we de werking in verder detail bespreken en kunnen ideeën uitgewisseld worden.
Ronde 3 – Elsenburg
Organisatie: MCX
Doelgroep: Functionele en technisch beheerders
Gebruikers loggen in met hun instellingsaccount en hebben via single sign-on veilig toegang tot de diensten die de instelling beschikbaar stelt. Aansluiting op de dienst kan alleen via de SAML 2.0 (Security Assertion Markup Language) standaard. PeopleSoft kan niet standaard met het SAML protocol overweg, vandaar dat de shibboleth software ingezet wordt om de koppeling tussen PeopleSoft en SURFConext te kunnen maken.
In deze presentatie laten wij zien hoe de koppeling technisch tot stand komt en welke componenten hierbij betrokken zijn”
Ronde 4
15.30 – 16.30
Ronde 3 – Vechtestijn 1
Organisatie: Cy2
Doelgroep: Functioneel beheer / iedereen
Ronde 3 – Vechtestijn 2
Organisatie: Cy2
Doelgroep: Functioneel beheer / iedereen
Ronde 3 – Vechtestijn 3
Organisatie: Cy2
Doelgroep: Functioneel beheer / iedereen
Organisatie: Cy2
Doelgroep: Functioneel beheer / iedereen
Organisatie: Cy2
Doelgroep: Functioneel beheer / iedereen
DEUG Conference 2019 is mede mogelijk gemaakt door: